maandag 20 december 2010

Weemoed

De overbuurvrouw heeft afgelopen donderdag haar huis definitief opgezegd, nu dus maar wachten op een brief in de brievenbus of het huis voor ons is, best spannend! Uit weemoed dat we dit huis(eindelijk) verlaten en dat er al bijna weer een jaar voorbij is toch eens even oude foto's bekeken. Wat zijn mijn katten klein geweest, en wat had ik een paar jaar geleden toen we hier kwamen wonen(juli2008) nog een totaal andere smaak..


De woonkamer, dramatisch druk! We hadden heel weinig centjes toen we hier kwamen wonen en moesten snel beslissen of we dit huis wilden. We begonnen met een bruine bank en stoel van de kringloop, daar moest de rest dan maar op aangepast worden. Het behang achter mij heeft mijn lieve schoonvader 2 dagen tijd gekost om het op patroon te krijgen en na drie maanden begon ik al bij mijn vriend te zeuren of er aub wat anders op mocht, ik werd er gek van.
De zwart/wit muur keken we vanaf de bank tegen aan. De schilderijen van Ikea waren onze eerste gezamelijke aankoop, we vonden ze beiden zo gaaf, ondertussen liggen ze al weer 2 jaar op zolder te verstoffen. Op de laatste foto van deze eerste 4 zie je mijn eerste brocante aankoop; onze salontafel. Deze staat hier nog steeds en gaat nooit meer weg, hij was maar 25 euro en ben er nog steeds zo blij mee :)


De keuken was fuchsiaroze met zwart en de slaapkamer was wit met schattig roze..oh my ...
Als ik dit toch zo zie, maar wie weet heb ik dat met een paar jaar weer van deze inrichting, zo gaat dat toch bij iedereen wel denk ik hihi.
Dan onze poesjes, ohh waarom groeien ze toch zo snel?!

Onze eerste kat, Monster. Afstammeling van een Noorse boskat. Gekregen van mijn broer die zelf een echte heeft. Dit is een schat, erg onrustig en schrikkerig maar als je hem eenmaal op schoot heb etc is het een lieverd, ook is hij ontzettend zorgzaam voor onze andere katten. Altijd wassen, knuffelen en spelen. Hij is nog steeds de baas in huis, als eerste bij de voerbak en het lekkerste slaapplekje.

Dit is Duvel, of was Duvel. Een 10 jarige asielkat. Ik heb altijd gezegd dat ik een kat uit het asiel wilde omdat het heel makkelijk is om een jonge kat aan te schaffen maar deze beestjes ook een huisje nodig hebben. Anton mocht 1 kiezen want Monster was al van mij. Ik was diep onder de indruk van dit beest. Hij kon naast je op de bank zitten en je heel intimiderend aankijken, soms zelfs zo dat ik dan liever op de stoel ging zitten haha. We hebben zelfs wel eens logees die op zolder sliepen en snachts wakker werden dat hij naast hun bed zat gewoon uren hun aan zat te kijken, voelden zich hier ook niet echt prettig bij haha. Helaas hebben we maar een jaar van Duvel mogen genieten, op een dag was hij ineens weg, een jaar later vond de buurman hem onder een hele grote conifeer terug. Waarschijnlijk op de hoek daar geraakt door een auto en weggekropen.

Toen Duvel echt niet meer terug kwam wilde ik er graag een 2de bij voor monster zodat hij niet zo alleen zou zijn als wij aan het werk waren. De achterburen hadden toevallig een nestje.. We hadden 1 op het oog maar dat bleek een meisje te zijn, en wij wilden perse een mannetje(kosten sterilisatie/castratie) Dus toen viel onze keus op deze Dame..ja Dame ja..waar wij dachten dat we een stoere vent had die niet zo snel wilde groeien.. kwamen we er naar een paar maand achter dat Koekie toch echt een meisje was en heel snel Niet alleen een meisje maar ook een Mama.

Uit onze mooie dame kwamen (vlnr) Grover, Kruimel en Rocky..
Grover is naar mijn schoonzus en man gegaan, Rocky naar mijn beste vriendin.
Ik wilde in eerste instantie een rooie, maar Kruimel had een beetje een achterstandje op de rest, hier gaf ik dus meer aandacht aan en na nog geen week wist ik al dat ik geen afstand meer van haar kon doen. Nu hebben we dus 3 prachtige, stoere katten die stuk voor stuk enorme bengels zijn.


De winkel is momenteel leger dan leeg. De wieze winkeltjes route was een enorm suc6, wij waren bang dat er weinig mensen de laan naar achteren durfden maar gelukkig waren er flink wat stoere vrouwen! Dinsdag en donderdag worden er nog nieuwe artikelen online gezet daarna neem ik een weekje vakantie, even geen honderden mailtjes en tientallen pakketten verzenden, even lekker niets. Natuurlijk wel flink op jacht. Gister alweer enorm leuke dingen voor jullie aangeschaft! Dus ik wens jullie hierbij een fijne vakantie, fijne feestdagen en tot volgend jaar.
4 januari komen de prachtigste spullen weer online.

Natuurlijk neem ik geen pauze van mijn blog, dit is veel te verslavend ;)

16 opmerkingen:

  1. Wat een leuke post, grappig ook om te zien hoe je smaak verandert. Dat is hier niet anders, vergeleken met 10 jaar geleden ziet het er hier ook anders uit, al heb ik het nooit druk gehad met behangetjes of zo hi hi!

    Je katten zijn zo leuk, je hebt ze ook mooi op de foto gezet! Jij ook fijne feestdagen (ik neem ook geen pauze hoor...ik hoop dat anderen dat ook niet doen...vorig jaar was het mij met de feestdagen veel te rustig...)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige post meis !! leuk hoor dit hele verhaal....dus we gaan verhuizen !!! leuk hoor!! en wat een mooie poezen foto´s allemaal.......geniet van een heerlijke tijd......liefs van mij.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En over een paar jaar kijk je weer zo tegen je smaak van nu aan, waarschijnlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk zeg om even terug in de tijd te gaan. zo zie je je huis veranderen. ik hoop echt dat jullie het huis krijgen. prachtige katten hebben jullie. lachen zeg al die verschillende karaktertjes. die grijze is echt heel mooi...
    geniet van de feestdagen!!
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HIP huis zeg !!!!!

    Het is toch hartstikke leuk om zo te beginnen...
    en de kleuren vallen nog reuze mee hoor, oohh had je bij ons moeten zien in ons eerste huis,oranje,bruin, paars oohhh jee....

    En dan je poezen,wat lief,en vooral die dikke rood met witte vind ik schattig.
    Wij hebben drie katten gehad en nu dan een hondje,maar als ik weer een poes wil dan heel graag een compleet Rode uitvoering,zo,n soort Garfield haha...
    Dus Sanne heb je of weet je er één.....
    Wel een KATER hoor, geen meisje,...Goed kijken hé, dat je je niet vergist in het Merk hahaaa...

    Verder wens ik jou en Anton hele fijne Feestdagen en alle Lief,s Goed,s en Gezondheid toe voor het Nieuwe Jaar 2011.

    Daaaagggg lieve Sanne !!!

    Groetjes van Dicky Marie.

    DE LORELEI BROCANTE.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zeg..dus jij bent zelf gisteren nog op pad geweest om te scoren met dat gladde weer...?
    Stoer hoor. Tja ik ben dan iets minder stoer;(
    Dusse houd de buit nog maar steeds even voor me vast ;)
    Enne goed hoor, geen blogpauze dat duurt toch veel te lang ;)
    Fijne dagen
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te zien hoe mensen veranderen qua smaak he :-)
    Hoop voor je dat het huis doorgaat,spannend nog even dus......
    Wens je alvast fijn kerstdagen,groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om te zien hoe je smaak veranderd in een paar jaar tijd. Duim voor jullie dat de brief met goede berichten snel komt (leuk om naar uit te zien; een ander huis om weer fijn in te richten) Succes met het opsporen van mooie spulletjes en alvast fijne feestdagen gewenst!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Whaaaaa, zo begonnen wij ook...
    Zo leuk om te zien. En nu al weer jaren met oude spullen, en moet eerlijk zeggen, na 10 jaar verveeld dat nog steeds niet.
    Mooier zelfs, het is gewoon verslavend om allemaal mooie oude spullen bij elkaar te verzamelen.
    Ik hoop voor je, dat je snel goed nieuws krijgt.
    Met een beetje geluk, kan ik zeggen tot snel (hier ligt zoveel sneeuw, het is een spiegel, en ik ben een held wat dat betreft) hoop dat het dan wat minder is.
    Fijne feestdagen gewenst, en ik ben benieuwd wat er morgen weer komt :)
    Lieve groet Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh I am so sorry I can barely undertsand! Is it your house? and is it a picture of you? lovely pictures anyway!!!!kisses

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar, als ik zie hoe wij zijn begonnen, blank eiken :-) oudroze gordijnen... oh oh, wat erg. Vervolgens alles koloniaal en dan nu eindelijk landelijk wit. Zo kan een mens veranderen.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat leuk om terug te kijken wat je toen mooi vondt en nu totaal wat anders.

    fijne blogweek groet stina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dit leuk verteld zeg en wat een hartstikke leuk huis heb je met al je lieve katjes!
    Nou maar hopen dat je morgen goed nieuws krijgt, we zullen het vast morgen lezen.

    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat zag je huiskamer er toen anders uit!! En dat heb je in zo'n korte tijd helemaal omgegooid, ongelofelijk. Ik herken het wel hoor, mijn vorige huis was een totaal andere stijl. Leuk toch zo variëren :-)
    Ik duim voor het huisje voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wordt wel een spannende tijd of jullie het huis krijgen!
    Grappig hoe je smaak in korte tijd veranderen kan. Ik vond dat behang een paar jaar geleden ook geweldig! Gaat toch vervelen!

    Rust lekker uit en geniet van de gezellige dagen!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schatjes allemaal
    ik ben een echte kattengek
    Leuke foto's
    ik wens je fijne dagen toe
    vr groetjes Manja
    Brocante de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen